وبلاگ اطلاع رسانی ستاد برگزاری مراسم ایام دهه فجرشهر شال

حضرت امام خامنه ای:
دهه ی فجر، دهه ی تجدید قوای نیروهای انقلابی با تجدید یادها و خاطره های پرشکوه آن روزهاست؛ دهه ی تجدید عهد و میثاق ملت ما با انقلاب است؛ دهه ی گرامیداشت بزرگترین معجزه ی الهی در این روزگارهاست.

بایگانی
آخرین مطالب


استاد محمد محمدرضایی از فعالان سیاسی ومبارزین نهضت انقلاب قزوین در مسجد جامع شال:

اسناد به دست آمده از ساواک در قزوین نشان می دهد که جرقه شروع مبارزات سیاسی در منصطقه قزوین توسط آیت الله موسوی شالی زده شد.ایشان با بسیج مردمی وتظاهرات گسترده وتجمع مردمی به صورتی که هر روز در یک روستا ویا شهر جمع می شدندبرعلیه رژیم شعار می دادند در این مبارزات آیت الله موسوی شالی برضد سیاستهای نظان شاهنشاهی سخنرانی می کردند.

آیت الله سیدعلی موسوی شالی نیز یکی از مبارزین فعال سیاسی آن موقع بودند که به دلیل فعالیتهای گسترده توسط رژیم دستگیر وبه همراه مقام معظم رهبری به ایرانشهر سیستان وبلوچستان تبعید شدند.

یکی از ابهاماتی وسوالاتی که در اذهان وجود دارد وهنوز به صورت معمایی باقیمانده این است که علی رغم اشراف اطلاعاتی ساواک بر تحرکات وفعالیت های سیاسی در آن مقطع زمانی مهم که در افکار عمومی این طور تعبیر می شد ساواک حتی از نوع شام وناهار ما خبر دارد،سوال این است علی رغم این همه اشراف اطلاعاتی چرا هیچ گونه سند وگزارشی از وقایع سال 56الی 57در منطقه بویین زهرا،شال ودر شهرها وروستاها وجود ندارد؟؟

مردم به رهبری مرحوم آیت الله شالی قیام کرده وحماسه های بی بدیلی را در آن سالها خلق نمودند.

با اینکه طبق مشاهدات عینی بسیاری از مردم از جمله خود بنده در روزهایی که تظاهرات و راهپیمایی برگزار می شد،بالگردهای ارتش به طور مداوم درآن منطقه به پرواز درآمده واقدام به عکس برداری وفیلم برداری می کردند.

اینها  ابهاماتی است که باید برای پاسخگویی به آن تلاش کرد.

یکی از وقایع مهم آن دوران ،حماسه پل رحیم آباد است که مردم شال به همراه سایر شهرها وروستاهای همجوار با رهبری آیت الله موسوی شالی با تجمع ومسدود نمودن پل،مانع از حرکت ارتش همدان به سمت تهران شدند.

  • ستاددهه فجرشال

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی